Tööstuslikud maastikud
Ilu ja selle otsingud on olnud inimkultuuri ajaloos alati tähtsad. „Ilu on Jumal,” tavatses mõtelda suur Aasia vahendaja Nikolai Roerich, kes veetis aastaid sealsetes avarustes, mägedes ja steppides. Ilmselt ei pidanud ta aga silmas niisugust ilu, nagu vahendab see film. Maailmakuulus fotograaf Edward Burtynsky pildistab mastaapseid inimkäte poolt vormitud tööstusmaastikke. Nii suuri, et hakkab veidi hirm nende ees. Voolav punane laavajõgi kesk musta ja segipaisatud tühermaad saab uue ja teise tähenduse fotograafi ülesvõtte kaudu. Pilt. Trööstituse esteetika. Palju on filmitud Hiinas: Kolme Kuristiku Tamme, Shanghaid, ilmetuid isikupäratuid tehaseid; näha saab aga ka Bangladeshi laevatööstust ja Kanada kaevandusi.
Filmi üks märksõnu võiks olla „hiiglaslik”. Või siis „visuaalselt võimas”. „Tööstuslikes maastikes” on kindlasti omad stilistilised viited Godfrey Reggio Qatsi triloogiale, ent ta on oma kandvas idees ehk vähem suunatud. Burtynsky viitab suurejoonelistele industrialiseerimisprotsessidele, kuid ei kritiseeri ega kiida seda heaks, vaid pakub silmiavava teose, mis viitab meie elude kursile.